Młodzież
Spotkania obejmują proces różnorodnych oddziaływań psychologicznych nastawionych na pomoc nastolatkowi w:
- zrozumieniu własnej sytuacji psychologicznej
- nauki nowych kompetencji społeczno -emocjonalnych
- stymulacji i rozwoju stanu procesów poznawczych i emocjonalnych
- wytworzeniu właściwej motywacji do różnych form aktywności
- dokonaniu niezbędnych zmian w funkcjonowaniu społecznym
- utrzymaniu i rozwijaniu kontaktów społecznych
Udział w spotkaniach pomaga młodzieży:
-
- zbudować własną tożsamość aby lepiej odnajdywać się świecie relacji społecznych
- poprawić samoocenę i poczucie własnej wartości
- poprawić umiejętności interpersonalne — umiejętność wyrażania swoich potrzeb
i emocji, stawiania granic, przyjmowania krytyki - poprawić umiejętności radzenia sobie z problemami dnia codziennego
- w radzeniu sobie ze stresem i napięci
Jak wyglądają spotkania:
1 spotkanie – nastolatek wraz z rodzicem
Spotkanie ma na celu poznanie problematyki z jaką przychodzi nastolatek oraz zebranie podstawowych danych dotyczących sytuacji psychologicznej, społecznej, poznawczej a także historii rozwojowej nastolatka oraz poznanie motywacji i oczekiwań względem spotkań.
Spotkanie kończy się podsumowaniem w trakcie którego podejmowana jest decyzja czy potrzebna i możliwa będzie dalsza współpraca oraz wskazaniem form pomocy.
W zależności od sytuacji rodzinnej i zgłaszanego problemu proponuję: diagnozę psychologiczną, terapię indywidualną nastolatka, terapię dla rodziców lub
Kolejne spotkania – sam nastolatek
Spotkania mają na celu poznanie sposobu funkcjonowania nastolatka, określenie obszarów trudności, zbudowanie kontaktu.
Po rozpoznaniu specyfiki trudności ustala się cel i plan spotkań, rozpoczynając spotkania, które mają na celu poszukiwanie optymalnego sposobu poradzenia sobie z trudnościami.