fbpx

Szkolenia dla Instytucji Edukacyjnych.

 

~ Kiedy uczeń jest gotowy, przychodzi nauczyciel.
Ale kiedy uczeń jest naprawdę gotowy, nauczyciel znika.~

Lao Tzu

Prowadzone przez mnie szkolenia mają ukazać praktyczną stronę wiedzy z zakresu psychologii i socjologii. Teorie psychologiczne przekładam na język praktyki, ze szczególnym naciskiem na zastosowanie nabytej wiedzy w życiu osobistym i zawodowym.

Praktyczna strona wiedzy niezbędna w pracy Nauczyciela:

  • Sylwetka rozwojowa dziecka w wybranym etapie rozwoju.
  • Różnice międzypokoleniowe w procesie nauczania –
    czyli
    co nauczyciel musi wiedzieć o obecnym pokoleniu uczniów.
  • Dynamika procesów grupowych w oddziałach szkolnych i przedszkolnych.
  • Sytuacje trudne i konflikty w zespole klasowym.
  • Podłoże mechanizmu agresji wśród dzieci i młodzieży.
  • Podłoże braku motywacji i trudności w nauce dzieci i młodzieży.
  • Uczeń ze spektrum autyzmu.
  • Wpływ środków masowego przekazu na zachowanie dzieci i młodzieży.

Narzędzia w pracy nauczyciela:

  • Diagnoza funkcjonalna.
  • Diagnoza psychopedagogiczna.
  • Mediacje rówieśnicze.
  • Metody i techniki pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z trudnościami z zakresu rozwoju społeczno – emocjonalnego.
  • Profilaktyka niedostosowania społecznego.
  • Metody i techniki prowadzenia zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.
  • Role w zespole klasowym.
  • Jak tworzyć dobry klimat w grupie.
  • Sztuka odkrywania mocnych stron ucznia przy wykorzystaniu zasobów osobistych.
  • Nauczyciel – Doradca czyli jak wspierać uczniów w wyborach edukacyjnych.
  • Coaching jako narzędzie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Elementy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) w pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą.

Potencjał osobisty w pracy Nauczyciela:

  • Emocje kompas i ster do działania w pracy nauczyciela.
  • Buduj rozwiązania – zamiast negocjować konflikt.
  • Kreatywny nauczyciel – jak rozbudzić w sobie umiejętność twórczego działania.
  • Wrzuć stres na margines – rozwiń swoją umiejętność radzenia sobie ze stresem.
  • Empatyczny nauczyciel.
  • Moje zasoby – źródło siły w pracy z grupą.
  • Inteligencja emocjonalna w pracy pedagoga.